Spring naar de inhoud

Inhoudsopgave

HERO software voor de timmerwerkplaats

Deze HERO-features ondersteunen je in je werkplaats

Lea Oltersdorf  | 14-05-2025  |  Leesduur: minuten

Ben je actief in de timmerwerken en wil je het werk in je werkplaats efficiënter maken? Probeer dan HERO eens uit! Onze bedrijfssoftware is ideaal voor timmermannen en schrijnwerkers die niet alleen hun kantoor en buitendienst, maar ook de planning in de werkplaats strak willen organiseren. Hoe dat precies werkt, laten we je hier zien!

Software voor timmerlieden: digitaal orderbeheer voor schrijnwerkers, timmerlieden en houtbewerkers.

Hoe helpt software voor vakmensen mij in de werkplaats?

HERO is professionele software voor vakmensen die je niet alleen op kantoor, maar ook in de werkplaats ondersteunt. In de cloudsoftware kun je je volledige opdrachtbeheer regelen en dankzij de geïntegreerde vak-app heb je ook onderweg toegang tot belangrijke documenten en gegevens. Maak nu kennis met HERO en profiteer van veel digitale voordelen voor vakbedrijven!

Vooral houtbouwers kunnen HERO op heel uiteenlopende manieren gebruiken. Timmerlieden, schrijnwerkers, meubelmakers en vakmensen uit andere houtverwerkende beroepen kunnen hun werk op kantoor, in de werkplaats en op de bouwplaats optimaliseren met de software voor vakmensen. Of je nu een klein bedrijf runt, een grote timmerfabriek of je focust op maatwerkmeubels – HERO neemt je een hoop onnodig papierwerk en administratie uit handen. In het tweede deel van onze driedelige serie laten we je de topfeatures voor de werkplaats zien:

SoftwarefeatureJouw voordeel
Checklists & takenJe opent in de HERO app je projectchecklist en kunt op elk moment zien wat er als volgende moet gebeuren.
Digitale planningsbordIn één oogopslag zie je wie op welke opdrachten is ingepland en hoeveel tijd daarvoor gereserveerd is.
BouwdossierJe documenteert elke projectstap, voegt foto's toe en zorgt ervoor dat projecten goed te volgen blijven.
Documentbeheersysteem (DMS)Je opent in het documentbeheersysteem je actuele opdracht en kunt precies zien hoe het project uitgevoerd moet worden.

Checklists & taken voor gestructureerde werkprocessen

Je kent het vast: in je bedrijf lopen meerdere projecten tegelijk, medewerkers hebben vragen over bepaalde opdrachten en omdat je niet overal tegelijk kunt zijn, maak je je zorgen over de voortgang. Maar geen paniek! Met HERO blijft geen enkele taak liggen. Onze handige checklists kun je aan elk project toevoegen, zodat je je team helpt om opdrachten stap voor stap gestructureerd af te werken.

Hoe werken de checklists in de HERO software voor vakmensen? Dat is heel eenvoudig: je definieert bepaalde to-do’s en slaat die op in je projecten. Daarnaast kun je in de cloudsoftware concrete taken aanmaken, die je aan een specifieke vakman koppelt en van een deadline voorziet. Dat is vooral in de werkplaats superpraktisch, omdat elke medewerker werkopdrachten mobiel kan openen in de vak-app.

Zo kun je je collega’s er bijvoorbeeld op wijzen waar ze op moeten letten bij het verwerken van kernhout of hoe lang de houtbeschermingsbeits moet drogen voordat de volgende bewerkingsstap aan de beurt is. En trouwens: het aanmaken van checklists kun je met HERO Automation heel makkelijk automatiseren – we adviseren je daar graag over!

Optimale tijdsplanning in het digitale planningsbord

Je bedrijf draait op volle toeren en toch loopt de planning van de opdrachten gesmeerd. Hoe dat kan? Met het digitale planningsbord van HERO! In het digitale planningsbord, dat is opgebouwd als een Gantt-diagram, kun je inzetten in kantoor, werkplaats en buitendienst overzichtelijk plannen. Je medewerkers zien in de digitale kalender wanneer ze voor welk project staan ingepland en welke voertuigen, machines en gereedschappen voor hun afspraken gereserveerd zijn.

Naast de planning van je buitendienst is deze functie vooral belangrijk voor de coördinatie van je werkplaats. Dankzij het digitale planningsbord zie je in één oogopslag welke houtbouwers aan welke werkplekken in je bedrijf zijn toegewezen. Of het nu gaat om zagen, schuren, lakken of het op maat zagen van hout – in het planningsbord kun je elk tijdslot zinvol indelen en het werk in je timmerwerkplaats of schrijnwerkerij optimaal coördineren.

Jouw software voor de werkplaats en bouwplaats

Bild: Hero in der App oder vom Büro aus

Strak bouwdossier in jouw bedrijfssoftware

Je medewerkers hebben weinig zin in het bijhouden van het bouwdossier? Geen probleem: met HERO gaat dat een stuk sneller, zodat jij en je collega’s je in no time weer op jullie vak kunnen richten. Juist voor het dagelijkse werk in de werkplaats is deze softwarefeature bijzonder handig. Via de HERO app kunnen je medewerkers elke stap en alle belangrijke resultaten documenteren, zonder eerst terug naar kantoor te hoeven lopen.

Vooral voor timmerlieden en schrijnwerkers is de digitale bouwdocumentatie in de vaksoftware een praktische hulp. Stel dat een van je gezellen een eettafel op maat moet bouwen: hij kiest het juiste hout, zaagt de platen op maat, zet ze in elkaar en geeft de tafel met het laatste schuur- en lakwerk de finishing touch. Zodat jij als werkplaatsverantwoordelijke precies kunt volgen wat je gezel heeft gedaan, legt hij het productieproces van de tafel vast in het bouwdagboek en voegt hij foto’s toe, zodat je elke stap kunt terugzien.

Elke opdracht in beeld met het HERO documentbeheersysteem

Je bedrijf heeft de handen vol, je gezellen en meesters werken tegelijk aan verschillende projecten en je werkplaats draait op volle kracht. Hoe moet je dan het overzicht over alle opdrachten houden? Naast het digitale planningsbord en het praktische bouwdossier helpt ons documentbeheersysteem (DMS) je hierbij. In het HERO DMS kun je alle offertes, opdrachten, facturen, pakbonnen enzovoort centraal beheren en in realtime via de cloud met je medewerkers delen. Zo wordt geen enkel project over het hoofd gezien en kun je opdrachtdocumenten ook gewoon direct bij je werkbank openen.

Dat is een grote plus voor elke timmer- en schrijnwerkerij, want je medewerkers kunnen belangrijke projectinformatie locatie-onafhankelijk inzien. Dat ondersteunt je bedrijf enorm bij het werk in de werkplaats, omdat documenten heel eenvoudig op een telefoon of tablet geopend kunnen worden. Als een collega bijvoorbeeld details over de uitvoering van een opdracht is vergeten, kan hij zelf snel in de betreffende projectmap kijken – direct bij de CNC-machine in de werkplaats en zonder op de baas te hoeven wachten.

HERO software kan nog veel meer

De HERO software vakmensen kan nog veel meer dan timmermannen ondersteunen bij hun dagelijkse werk in de werkplaats. Onze cloudsoftware biedt ultramoderne functies voor je kantoormanagement, buitendienst en een uitstekende klantenservice. Kortom: met HERO kun je allerlei taken die bij digitaal opdrachtbeheer horen eenvoudig digitaliseren en automatiseren.

Of het nu gaat om een compleet facturatieprogramma, digitale klantenbeheer in het CRM-systeem of slimme automatiseringen die je werkdag nog efficiënter maken: al deze en nog veel meer features vind je in de HERO cloudsoftware. Je kunt HERO 14 dagen gratis testen en onze software bovendien beter leren kennen in deze blogreeks over functies voor timmerlieden – meer daarover in deel 1 over onze kantoorfeatures en heel binnenkort in deel 3 over onze features voor de buitendienst.

Afbeelding: Hero vaksoftware

HERO: Vaksoftware voor op kantoor en op locatie

Probeer gratis