Spring naar de inhoud

Inhoudsopgave

HERO TIMMERWERKEN APP VOOR WERK ONDERWEG

Zo regel je je complete orderafhandeling onderweg

Frank Weber  | 16-5-2025  |  Leesduur: minuten

Het werk van timmermannen en houtbewerkerss speelt zich niet alleen af op kantoor of in de werkplaats. Ook bij de klant of op de bouwplaats moet je het overzicht houden. Van de features in de HERO timmerwerken app profiteer je niet alleen als eigenaar van het bedrijf – ook je medewerkers hebben er voordeel van. Ontdek nu hoe HERO het dagelijkse werk onderweg makkelijker maakt voor je hele team!

Ter plekke mee aanpakken en tegelijk de orderafhandeling onder controle houden: de HERO timmerwerken app maakt het mogelijk.

Waarom een timmerwerken app jouw bedrijf efficiënter maakt

Als je één van die timmermannen bent die niet alleen achter een bureau zit, maar ook vaak op locatie moet zijn, weet je hoe vermoeiend het kan zijn om het overzicht te bewaren en alle processen en taken onder controle te houden.

Omdat dit ook onderweg moet kunnen, heeft HERO zijn software voor vakbedrijven uitgebreid met de HERO app. Zo heb je je kantoor eigenlijk gewoon in je broekzak en kun je belangrijke zaken ook onderweg regelen. Het heen en weer rijden tussen kantoor en projectlocatie is verleden tijd – je bespaart tijd én zenuwen.

Minder stress, meer efficiëntie: om offertes en facturen te maken heb je geen zwarepersonal computer meer nodig – je maakt de documenten gewoon op je smartphone of tablet. Daarnaast biedt de HERO app voor houtbouw speciale functies voor buiten. Denk bijvoorbeeld aan mobiel opmeten en digitale urenregistratie, waar je medewerkers ook van profiteren. Dit zijn onze populairste HERO features voor de bouwplaats en voor onderweg in één oogopslag:

Software-featureJouw voordeel
HERO appJe regelt het projectbeheer makkelijk op je smartphone of tablet - en je medewerkers ook
CloudtechnologieJe hoeft niets zelf te synchroniseren en hebt overal toegang tot je actuele projectgegevens
Mobiel opmetenJe laat eenvoudig ruimte- of oppervlaktematen berekenen en neemt het opmeten over in documenten zoals offertes en facturen
Bouwdokumentatie & foto uploadenJe handelt de bouwdocumentatie snel en veilig af, inclusief foto-upload foto-upload rechtstreeks vanaf je telefoon naar de digitale projectmap
Digitale handtekeningJe kunt de handtekening voor de orderbevestiging direct bij de klant ter plekke laten zetten
Digitale urenregistratieJij en je medewerkers kunnen werktijden in de app registreren - eenvoudig, intuïtief en tot op de minuut nauwkeurig

HERO app: Alle belangrijke features op je telefoon en tablet

Verschillende belangrijke functies die je al kent uit de HERO software zijn ook beschikbaar in de mobiele app. Daarnaast biedt de app nog veel meer voordelen voor je dagelijkse praktijk in het houtwerk. Zo herinnert de app je medewerkers eraan om de urenregistratie te starten of te stoppen.

Of hij stuurt pushmeldingen als er een nieuwe afspraak of opdracht aan hen wordt toegewezen. Ook de navigatie naar het projectadres kun je direct vanuit de app starten. Onderweg hebben alle medewerkers toegang tot checklists, zodat alle veeleisende werkzaamheden in de juiste volgorde en volledig worden uitgevoerd.

De HERO app is daarmee niet alleen een handig hulpmiddel voor bedrijfseigenaren die zelf vaak op pad zijn, maar ook voor alle teamleden. En: de HERO app is beschikbaar voor alle moderne apparaten met Android- of Apple iOS-besturingssysteem. Je kunt hem dus bijvoorbeeld op een Samsung-telefoon gebruiken, maar net zo goed op een iPad. Je bent dus niet gebonden aan één bepaald besturingssysteem of merk.

App en cloud: passen perfect bij elkaar

Via moderne cloudtechnologie zijn de app en de webversie met elkaar verbonden. De gegevens worden gesynchroniseerd en zijn daardoor ook vanaf verschillende locaties op te vragen. Wordt er bijvoorbeeld ter plekke via de app een foto van het afgewerkte carport in de projectmap gezet, dan kan die meteen op de kantoor-pc bekeken worden. Andersom kan er op kantoor een document worden aangemaakt dat de medewerker vervolgens bij de klant ter plekke kan laten ondertekenen.

Door gebruik te maken van de cloud krijg je nog meer voordelen. Je hoeft je geen zorgen te maken over dingen zoals serveronderhoud of back-ups. Dat regelt HERO allemaal voor je, zodat jij je kunt concentreren op je timmerwerk. De HERO app wordt regelmatig verder geoptimaliseerd. De updates verlopen – zoals bij elke andere app op je telefoon of tablet – volledig automatisch, zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen.

Jouw software voor de werkplaats en bouwplaats

Bild: Hero in der App oder vom Büro aus

Mobiel opmeten: Nauwkeurig en comfortabel werken

Houtbouw is precisiewerk. Opdat je bij hoeveelheidsbepaling of calculatie zo nauwkeurig mogelijk kunt werken, heb je in de HERO app de functie voor mobiel opmeten. Ruimte- of oppervlaktematen die je met rolmaat of laser hebt gemeten, voer je eenvoudig in de app in en je kunt er direct mee verder werken. De papiertjes zijn verleden tijd, en snelle krabbels op het karton van een doos schroeven ook. Vanaf nu kun je alles eenduidig, blijvend en voor iedereen begrijpelijk documenteren.

Voorbeeld: Wil je klant een sauna in de kelder laten bouwen, dan neem je ter plekke gewoon het opmeten op en voeg je de vlakken (vloer, plafond, wanden) toe. Vervolgens kun je daarop een offerte maken en weet je precies hoeveel materiaal je nodig hebt. Op basis van het door jou opgenomen opmeten kan het materiaal ook direct vanaf kantoor worden besteld. Dat werkt natuurlijk ook als het gaat om inbouwkasten, deuren, houten terrassen of andere projecten uit de dagelijkse timmer praktijk.

Bouwdokumentatie met foto-upload

Een belangrijk feature voor onderweg is de bouwdocumentatie inclusief foto-upload. Daarmee kun je de actuele stand van de werkzaamheden betrouwbaar en juridisch zeker vastleggen. Dat geldt niet alleen voor de afronding van een houtbouw-opdracht – dus het afgewerkte werkstuk, de trap, het carport of het gebouw – maar kan bij grotere projecten ook dienen om je klant te informeren. Wordt er bijvoorbeeld een groot, complex houten huis gebouwd, dan leg je ook tussentijdse resultaten vast en houd je de opdrachtgever regelmatig op de hoogte van de voortgang.

Overzichtsfoto’s of detailfoto’s maak je gewoon direct in de app, met de camera van je smartphone. Daarna worden de beelden opgeslagen in de bijbehorende projectmap en kunnen ze in documenten worden overgenomen. Natuurlijk kun je ook delen van de afbeelding met je vingertop markeren en tekst of cijfers aan het beeld toevoegen.

Digitale handtekening: Opdrachten onderweg laten bevestigen

Houtbouw-opdrachten worden vaak rechtstreeks ter plekke beklonken. Met de handtekeningfunctie in de HERO app laat je je klant de offerte of orderbevestiging direct op het scherm van je smartphone of tablet ondertekenen. Zo snel en eenvoudig heb je waarschijnlijk nog nooit een opdracht binnengehaald.

In de app en in de software verschijnt de digitale handtekening daarna met tijdstempel (datum) direct in het document. Deze feature is niet alleen beschikbaar voor offertebevestigingen, maar ook voor alle andere soorten documenten, bijvoorbeeld voor bouwplaatsrapporten of opleveringsprotocollen. In deze video ziet u een voorbeeld van hoe de digitale handtekening in HERO werkt:

Bitte akzeptiere die Marketing Cookies, um diesen Inhalt zu sehen.

Digitale urenregistratie: Eenvoudig, handig, vanzelfsprekend

Een bijzonder feature van de HERO app – niet alleen voor timmerwerken, maar voor alle andere vakgebieden – is de digitale urenregistratie via de telefoon. Je medewerkers registreren begin- en eindtijd en pauzes zo comfortabel, precies en veilig als nooit tevoren. Om in- en uit te klokken is één tik in de app genoeg. Als iemand het vergeet, kan de app met een pushmelding eraan herinneren.

De geregistreerde werktijden zijn daarna in de software beschikbaar voor verdere verwerking. Je kunt bijvoorbeeld de montagetijd tot op de minuut precies overnemen in een factuur aan de klant en zo je werk maximaal transparant afrekenen. Je hoeft de uren van afzonderlijke medewerkers op projectniveau ook niet meer handmatig bij elkaar op te tellen – de software doet dat allemaal voor je.

HERO is jouw professionele all-in-one software voor vakbedrijven

Je ziet het: HERO is ook onderweg je sterke partner voor digitale projectbeheersing – niet alleen op kantoor of in de werkplaats. Daarbij is er niet voor alles een aparte oplossing, maar een slim gekoppelde combinatie van browsersoftware en app. Beide kun je nu heel eenvoudig 14 dagen lang testen. Gratis en zonder verplichtingen.

Nog niet overtuigd? Bekijk dan onze artikelen over HERO-features voor de timmerwerkplaats of HERO-features voor op kantoor! Of ontdek HERO Automation, waarmee je veel tijdrovende processen en werkstappen gewoon automatisch laat uitvoeren. Of je nu timmerman of schrijnwerker bent: pak de digitalisering nu aan en zorg voor meer tijd voor je echte vakmanschap!

Afbeelding: Hero vaksoftware

HERO: Vaksoftware voor op kantoor en op locatie

Probeer gratis