2.1 Overzicht. HERO biedt de volgende diensten aan de gebruiker van de software:
a) Een software voor gebruik via internet voor het beheren van projecten en afspraken en voor het beheer van klantrelaties (de "HERO-software"),
b) Apps voor mobiele apparaten waarmee de gebruiker van de software bepaalde functies van de HERO-software kan gebruiken (de "HERO-App"),
c) Een internetplatform ("Aanvraagformulier") waar klanten van de gebruiker van de software ("Eindklanten") afspraken met de gebruiker van de software kunnen maken (de "Aanvraagfunctie"),
d) Indien overeengekomen, begeleidende technische diensten, zoals het importeren van bestaande gegevens van de gebruiker van de software in de HERO-software of verdere implementatiediensten. Details zijn te vinden in de bestelling en in het overzicht van diensten en prijzen dat kan worden geraadpleegd op https://hero-software.nl/prijzen ("Servicebeschrijving").
2.2 HERO. HERO levert de HERO-software zoals aangeduid en beschreven in de Servicebeschrijving voor gebruik via internet ("Service"). De HERO-software wordt gehost op computers in een datacenter dat door HERO wordt gebruikt. De gebruiker van de software krijgt voor de duur van deze overeenkomst het niet-exclusieve en niet-overdraagbare recht om toegang te krijgen tot de HERO-software via een browser en een internetverbinding en de software uitsluitend voor zijn eigen zakelijke doeleinden te gebruiken, enkel in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige professionele activiteit. Dit omvat het recht om tijdelijk programmabestanden (bijv. JavaScript) op te slaan op de computer van de gebruiker van de software (bijv. in het werkgeheugen of de browsercache) en daar uit te voeren. Het gebruiksrecht is beperkt tot het gebruik voor het in de bestelling gespecificeerde bedrijf, inclusief alle juridisch niet-onafhankelijke vestigingen en bedrijfslocaties. Het is verboden om de HERO-software aan derden ter beschikking te stellen of deze aan derden te gebruiken, inclusief gelieerde ondernemingen.
2.3 HERO-App. Indien de gebruiker van de software bepaalde functies van de HERO-software via de HERO-App wil gebruiken, moet hij eerst de HERO-App gratis downloaden uit de respectievelijke app-store (bijv. Google Play Store, Apple App Store). In dat geval zijn primair de bepalingen van de respectievelijke app-store-exploitant van toepassing.
2.4 Beschikbaarheid. HERO stelt de aanvraagformulieren, evenals de HERO-software en HERO-app, beschikbaar aan de gebruiker van de software met een beschikbaarheid van 99 %.
a) Overdrachtspunt. HERO levert zijn diensten bij het aansluitpunt van het datacenter dat door de HERO-software wordt gebruikt op het internet. De gebruiker van de software is verantwoordelijk voor de internetverbinding tussen hem en het datacenter.
b) Bereikte beschikbaarheid. Bij de berekening van de daadwerkelijk bereikte beschikbaarheid worden storingen als gevolg van overmacht (bijv. staking, onrust, natuurrampen, epidemieën) buiten beschouwing gelaten. Evenzo worden blokkeringen door HERO die nodig zijn om veiligheidsredenen buiten beschouwing gelaten, mits HERO passende veiligheidsmaatregelen heeft genomen (bijv. denial-of-service-aanval, ernstige beveiligingslekken in gebruikte externe software zonder beschikbare patch).
2.5 Configuratie. De gebruiker van de software voert de initiële configuratie van de HERO-software en de aanvraagformulieren (individuele instellingen, invoer/import van gegevens, handtekeningen, bedrijfsprofiel) zelf uit, tenzij anders is overeengekomen in de bestelling. Een wijziging van de HERO-software of aanvraagformulieren volgens de wensen van de gebruiker van de software is niet verschuldigd.
2.6 Ondersteuning. HERO biedt gratis e-mail- en live-ondersteuning aan bij technische problemen bij het gebruik van de HERO-software. De live-ondersteuning omvat niet: Algemeen advies of trainingen over marketing, juridisch advies of configuratiewerk
zaamheden. Technische ondersteuning bij websites van de gebruiker van de software wordt alleen geleverd in het kader van de ondersteuning als het aanvraagformulier rechtstreeks wordt beïnvloed. De ondersteuningsdiensten worden door HERO verleend op werkdagen van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur (Midden-Europese tijd). Uitgezonderd hiervan zijn nationale feestdagen, 31 oktober en 24 en 31 december van elk jaar. De tijd tot de eerste reactie op e-mail- of liveverzoeken bedraagt in de regel niet meer dan 36 uur. Verzoeken die buiten de ondersteuningstijden worden ontvangen, worden beschouwd als ontvangen op de eerstvolgende werkdag.
2.7 Documentatie. Tenzij anders overeengekomen, is HERO alleen verplicht om een gebruikersdocumentatie als online hulp voor de HERO-software en de HERO-app en een installatiehandleiding voor aanvraagformulieren te verstrekken. Verdere documentatie-, trainings- of introductiediensten, evenals een toelichting op de broncode van aanvraagformulieren, zijn niet verschuldigd.
2.8 Subleveranciers. HERO kan naar eigen goeddunken subleveranciers inschakelen voor de dienstverlening, bijvoorbeeld voor hosting, e-mailverzending of berichtendiensten.
2.9 Wijzigingen in de dienstverlening. De gebruiker van de software is ervan op de hoogte dat de HERO-software een standaardsoftware is die wordt aangeboden als een "software as a service"-dienst, waarbij een groot aantal klanten toegang heeft tot een centraal systeem. De schaalvoordelen die voortvloeien uit een dergelijk multi-tenancy (meergebruiker) model kunnen alleen worden benut als het gaat om een uniforme softwareproduct dat ook kan worden doorontwikkeld. De partijen komen daarom overeen:
a) Belangrijke redenen. HERO kan de HERO-software, de HERO-app en de aanvraagformulieren om belangrijke redenen wijzigen. Een dergelijke reden doet zich met name voor wanneer de wijziging noodzakelijk is vanwege (i) een noodzakelijke aanpassing aan nieuwe wetgeving of jurisprudentie, (ii) gewijzigde technische randvoorwaarden (nieuwe browserversies of technische standaarden), of (iii) de bescherming van de systeembeveiliging.
b) Doorontwikkeling. Daarnaast kan HERO de HERO-software, de HERO-app en de aanvraagformulieren passend wijzigen in het kader van een doorontwikkeling (bijv. uitschakeling van oude functies die grotendeels zijn vervangen door nieuwe). HERO zal de gebruiker van de software tijdig, meestal vier weken voor de ingangsdatum, informeren over wijzigingen die voor hem niet alleen onbeduidend nadelig zijn. De goedkeuring van de gebruiker van de software voor een dergelijke wijziging wordt geacht te zijn verleend indien de gebruiker van de software niet schriftelijk of per e-mail bezwaar maakt tegen de wijziging vóór de wijzigingsdatum. Bij de aankondiging van de wijziging zal HERO nogmaals afzonderlijk op deze rechtsgevolgen wijzen. Indien de wijziging het contractuele evenwicht tussen de partijen niet alleen in geringe mate zou verstoren ten nadele van de gebruiker van de software, blijft de wijziging achterwege.