Een bijzonder hoogtepunt van de HERO bedrijfssoftware voor timmerbedrijven zijn de gestandaardiseerde of individueel ingerichte automatiseringen die je werk nog makkelijker maken. Terugkerende taken en processen worden gewoon door het programma voor je gedaan, zodat je in totaal veel werktijd bespaart en minder kleine stappen zelf hoeft te doorlopen om een opdracht succesvol af te ronden. Wat dat precies betekent? Hier twee van de vele mogelijke voorbeelden.
Voorbeeld 1: De HERO Automation module “Automatische planning” neemt de afstemming van afspraken van je over. Geef gewoon passende tijdvakken op en laat je klanten zelf online hun uitvoeringstijd boeken. Vervolgens verschijnt de afspraak volledig automatisch in je HERO‑planningstool. Helemaal zonder dat jij actief iets hoeft te coördineren of in te voeren.
Voorbeeld 2: De “offerte‑opvolger” neemt de opvolging van offertes voor je uit handen. Waar je tot nu toe steeds weer achter klanten aan moest bellen, wordt nu na een bepaalde periode na het versturen van de offerte automatisch een e‑mail naar de klant gestuurd.
In deze e‑mail kun je niet alleen de tekst vrij formuleren, maar ook eenvoudige, laagdrempelige reactieopties aanbieden. Bijvoorbeeld twee knoppen om uit te kiezen: “Offerte accepteren” of “Geen interesse meer”. Afhankelijk van de gekozen reactie neemt de automation dan de volgende stappen in de software over.