Afbeelding: Hero vaksoftware

Leadmanagement voor vakmensen

Leads genereren en stressvrij werken met HERO

Ben jij een vakman en wil je je werkprocessen efficiënter maken? Dan zit je bij ons helemaal goed! Met HERO Automation kun je allerlei taken, zoals het versturen van e-mails, automatisch regelen en zo flink wat werktijd besparen. Hoe dat precies werkt, laten we je hier zien aan de hand van een praktijkvoorbeeld uit het leadmanagement.

Onze partners

Wat is HERO Automation?

HERO Automation is een service van de HERO software voor vakmensen waarmee je je account uitbreidt met praktische automatiseringen. Deze ondersteunen je in je dagelijkse werk, optimaliseren je workflows en nemen overbodige handelingen uit handen, zodat jij je volledig kunt richten op je vak en geen tijd meer verliest aan vervelende routinetaken.

Hoe dat werkt? Heel eenvoudig! De automatiseringen bestaan uit flexibel combineerbare modules die je volledig kunt afstemmen op de processen binnen jouw bedrijf. Om je een beter beeld te geven van hoe deze automatiseringen precies werken en welke taken ze voor je kunnen overnemen, hebben we een aantal praktijkvoorbeelden voor je samengesteld. Ontdek hier hoe je je leadmanagement kunt optimaliseren en ervaar hoe efficiënt werken met HERO Automation kan zijn!

Praktijkvoorbeeld: Leadmanagement voor vakmensen

97% van de klanten verwachten een snelle reactie en 77% verwachten altijd bereikbaar te zijn, daarom draait ons eerste praktijkvoorbeeld helemaal om slim leadmanagement. Hoe werf je nieuwe klanten beter? Hoe kun je klantgegevens sneller en foutloos overnemen? En hoe neem je vlot contact op met nieuwe klanten zonder telkens handmatig een individuele e-mail te moeten sturen? Met onze automatiseringsdienst is dat allemaal geen probleem.

In dit praktijkvoorbeeld laten we je aan de hand van duidelijke use cases zien hoe HERO Automation je leadmanagement in verschillende werkgebieden naar een hoger niveau kan tillen. En dit is slechts één van de vele manieren waarop je HERO Automation in jouw bedrijf kunt inzetten, dankzij de modulaire opbouw stel je eenvoudig een pakket samen dat perfect aansluit bij de behoeften van jouw vakbedrijf. Klinkt interessant? Meld je dan direct aan voor een gratis proefperiode!

Organiseer je leadmanagement met HERO Automation en win meer werktijd voor je vakmanschap.

Werkgebied: Leadformulier

Nieuwe klanten aantrekken was nog nooit zo eenvoudig: met HERO Automation kun je een leadformulier direct op je website integreren en koppelen aan je HERO-account. Potentiële klanten kunnen via dit formulier hun contactgegevens invoeren en je een projectaanvraag sturen. Deze aanvraag wordt vervolgens automatisch in je software overgenomen. Zo bespaar je waardevolle werktijd, vermijd je overdrachtsfouten en genereer je nieuwe opdrachten met minimale inspanning.

In de praktijk werkt dat als volgt: een potentiële nieuwe klant heeft een onderhoudsbeurt voor zijn cv-ketel nodig en neemt contact op met jouw installatiebedrijf. Jouw website maakt een positieve indruk en binnen enkele ogenblikken heeft hij jouw leadformulier gevonden. Hij vult zijn naam, telefoonnummer en e-mailadres in en geeft aan dat zijn ketel binnen drie weken onderhouden moet worden. Jij bekijkt de aanvraag, accepteert deze en in jouw HERO-account worden automatisch een nieuw contact en een nieuw project aangemaakt. Tegelijkertijd ontvangt jouw klant ook nog eens automatisch een welkomstmail, zo ziet optimale klantenservice zonder tijdverlies eruit!

Werkgebied: Afspraken maken

Na een succesvolle aanvraag via het leadformulier volgt meestal een eerste gesprek, maar daarvoor moet eerst een geschikt moment worden gevonden. Wat vaak leidt tot langdurig en omslachtig e-mail- of telefoonverkeer, wordt met HERO Automation kinderspel: de betreffende automatisering stuurt simpelweg een gepersonaliseerde link naar een afsprakentool, waarin je klant zelf een gewenste datum en tijd kan kiezen. Makkelijker kan niet! De afspraak wordt daarna automatisch in HERO aangemaakt en in je agenda gezet.

Deze automatisering is vooral handig wanneer je klant weinig tijd heeft voor telefonische afstemming of moeilijk bereikbaar is. Stel dat iemand interesse heeft in een onderhoudsbeurt voor zijn cv-ketel, maar een volle agenda heeft: met HERO Automation ziet hij in het formulier direct alle beschikbare tijdstippen en kiest eenvoudig wat hem het beste uitkomt. En mocht hij de afspraak vergeten of niet kunnen nakomen, dan wordt automatisch een herinneringsmail met een nieuwe boekingslink verstuurd. Succesvol leadmanagement was nog nooit zo eenvoudig!

Nieuwe klanten toevoegen, afspraken coördineren en projecten succesvol afronden was nog nooit zo eenvoudig.

Werkgebied: Klantgegevens beheren

Zodra een potentiële klant een vaste klant wordt, is het de moeite waard om zijn gegevens permanent op te slaan. Met HERO Automation gebeurt dit volledig automatisch: alle informatie uit het leadformulier wordt direct in je HERO-software ingevoerd en is meteen beschikbaar in je klantenbestand. In tegenstelling tot het handmatig overtypen van gegevens gaat dit niet alleen sneller, maar voorkom je ook fouten bij het invoeren.

Stel dat je klant na het eerste gesprek besluit om jou voortaan regelmatig in te schakelen voor onderhoud aan zijn cv-ketel. Dankzij HERO Automation zijn alle klantgegevens al beschikbaar, omdat ze automatisch zijn opgeslagen in je databestand. Wil je bijvoorbeeld het telefoonnummer opzoeken of snel een factuur aanmaken? Met het klantbeheersysteem van HERO gaat dat snel en probleemloos.

Nieuwsgierig geworden?

Onze automatiseringen op het gebied van leadmanagement kunnen elke vakman, elk bedrijf en elke branche ondersteunen in het dagelijkse werk. Alleen al het bellen met een nieuwe klant, het maken van een afspraak, het invoeren van contact- en projectgegevens en het schrijven van een bevestigingsmail kost bij handmatig werk al snel een halfuur.

Dankzij ons leadformulier, automatisch gegenereerde e-mails en de mogelijkheid om afspraken te plannen via Calendly, reduceer je deze administratieve tijd tot slechts enkele minuten. Zo minimaliseer je je kantoorwerk en kun je je werktijd veel beter inzetten voor de uitvoering van je projecten en je echte vakwerk. Je maakt je processen efficiënter, je klantcontact stressvrijer en je workflows winstgevender. Geïnteresseerd? Test HERO hier gratis en wij nemen contact met je op om samen de optimale automatiseringsoplossing voor jouw bedrijf te ontwikkelen!

Afbeelding: Hero vaksoftware

HERO Automation: Vakmanschap op de automatische piloot!

Probeer gratis