Afbeelding: Hero vaksoftware

Projectbeheer voor vakmensen

Gebruik HERO Automation voor flexibel en efficiënt projectbeheer!

Werk je aan een interessant klantproject, maar verlies je steeds onnodig tijd aan saaie administratieve taken? Dat hoeft niet meer! HERO Automation zorgt voor de automatische afhandeling van vervelende klusjes zoals het versturen van klantmails, en tilt jouw projectbeheer naar een hoger niveau. Maximale efficiëntie, minimale moeite, makkelijker wordt het niet.

Onze partners

Wat is HERO Automation?

Met de alles-in-één software van HERO kun je alle adminstratie, van facturatie tot mobiele urenregistratie, snel en eenvoudig afhandelen. Voor een nóg efficiëntere workflow is er nu HERO Automation: deze dienst breidt je account uit met slimme automatiseringen die je naar wens kunt samenstellen. Zie het als een digitale assistent die je dagelijkse werk ondersteunt, zodat jij je volledig kunt focussen op het leveren van vakwerk.

Hoe werkt dat precies? Heel eenvoudig! HERO Automation biedt je een breed scala aan losse modules die je helpen bij terugkerende taken zoals klantcommunicatie of het delen van projectgegevens. Zo bespaar je waardevolle tijd en kun je je volledig op je vak richten. Alle modules zijn flexibel te combineren, zodat je gegarandeerd een oplossing vindt die perfect bij jouw bedrijf past. Uiteraard helpt ons team je graag bij het samenstellen van het juiste automatiseringspakket.

In dit artikel laten we je zien hoe zo’n pakket eruit kan zien: ontdek aan de hand van een praktisch voorbeeld hoe HERO Automation jouw projectbeheer naar een hoger niveau tilt, met maximale tijd- en kostenefficiëntie als resultaat.

Praktijkvoorbeeld: Projectbeheer voor vakmensen

Een succesvol project draait niet alleen om nauwkeurig vakwerk op de projectlocatie maar ook om een goede planning die helder wordt gecommuniceerd met zowel klanten als teamleden. Je team heeft duidelijke taakverdelingen nodig, terwijl de opdrachtgever graag continu op de hoogte blijft van de voortgang. Wat normaal gesproken veel tijd en handmatig werk kost, wordt met HERO Automation een fluitje van een cent!

Ons pakket Projectbeheer bestaat uit zes automatiseringsmodules die naadloos kunnen worden geïntegreerd in jouw bestaande HERO-software. Na de eenmalige configuratie kunnen alle medewerkers ermee aan de slag. Hieronder leggen we precies uit hoe dit pakket werkt, maar het is natuurlijk slechts één voorbeeld van hoe een effectieve oplossing voor jouw bedrijf eruit kan zien.

Dankzij de modulaire opbouw kun je zelf een combinatie van automatiseringen samenstellen die perfect past bij jouw werkwijze. Plan vandaag nog een adviesgesprek: wij laten je het moduleoverzicht zien en zoeken samen het ideale pakket voor jouw bedrijf.

Automatiseer je projectmanagement met HERO Automation en bespaar kostbare werktijd!

Werkgebied: Taaktoewijzing

Geen succesvol project zonder duidelijke verantwoordelijkheden. Daarom ondersteunt HERO Automation je bij het toewijzen van taken. Je kunt vooraf gedefinieerde taken aanmaken in de software en bijvoorbeeld vastleggen welke teamleden verantwoordelijk zijn voor schilderwerk. Daarna hoef je alleen nog de projectstatus in de software aan te passen, alle betrokken medewerkers ontvangen automatisch een e-mail met hun taken en zien in het systeem meteen alle relevante projectgegevens, zoals deadlines en klantinformatie. Bovendien kun je per project een uitgebreide checklist aanmaken, zo weet je zeker dat er niets over het hoofd wordt gezien.

Een eenvoudig voorbeeld uit de bouwpraktijk: stel, je hebt een eengezinswoning geïnspecteerd en vastgesteld dat er scheuren en schade aan de constructie moeten worden hersteld. Via een statusupdate in het systeem geef je aan dat er betonwerkzaamheden nodig zijn. De bijbehorende taak wordt dan automatisch aangemaakt in de software en toegewezen aan de verantwoordelijke metselaar. Deze ontvangt per e-mail gedetailleerde instructies over de uit te voeren werkzaamheden. Extra handig: taken kunnen ook onderweg via de smartphone worden toegewezen, want natuurlijk is HERO er ook als app.

Werkgebied: Klantcommunicatie

Niet alleen je team, maar ook je klanten profiteren van regelmatige en duidelijke communicatie. Zodat jij niet voortdurend e-mails hoeft te schrijven, neemt HERO Automation het berichtenverkeer met je opdrachtgevers van je over. Bij elke wijziging in de projectstatus ontvangen je klanten automatisch een e-mail met alle actuele informatie over het project. Zo creëer je vertrouwen en transparantie, zonder extra tijdsinvestering!

In de praktijk kan dat er als volgt uitzien: nadat de herstelwerkzaamheden aan de constructie zijn afgerond, maakt je team direct foto's van de vernieuwde gevel. Deze worden eenvoudig geüpload naar Google Drive en automatisch opgeslagen in de juiste projectmap. De module past vervolgens automatisch de projectstatus aan en stuurt een e-mail met de nieuwste update naar de klant, inclusief alle relevante foto's en projectinformatie. Groot voordeel met minimale inspanning: dankzij HERO Automation blijven je klanten altijd perfect op de hoogte.

Werkgebied: Afspraken maken

Ook bij het plannen van afspraken ontstaat vaak een lange e-mailwisseling, omslachtig en tijdrovend. Met HERO Automation plan je afspraken snel en efficiënt: je hoeft alleen maar de projectstatus in de software aan te passen, waarna automatisch een gepersonaliseerde e-mail met een boekingslink naar je klant wordt verstuurd. Via het afsprakenformulier kiest de klant eenvoudig zelf een geschikt tijdstip, dat vervolgens automatisch in je agenda wordt gezet.

Wil je bijvoorbeeld het perceel samen met de klant opmeten? Geen probleem! Pas met een paar klikken de projectstatus aan in je HERO-software en HERO Automation verstuurt direct een boekingslink naar de klant. Zodra hij een tijdstip kiest, wordt de afspraak automatisch in je agenda aangemaakt. En als de klant de afspraak mist of vergeet? Ook dan geen zorgen: het systeem stuurt automatisch een nieuwe link om een nieuw moment te boeken. Langdurige e-mailuitwisseling of eindeloos bellen is daarmee verleden tijd.

Werkgebied: Bestandsoverdracht

Heb je van je klant projectgerelateerde bestanden nodig, zoals plattegronden, bouwtekeningen of foto's? Ook zulke verzoeken regel je met HERO Automation snel en eenvoudig. Je hoeft alleen maar de projectstatus in je software aan te passen om de aanvraag te activeren: je klant ontvangt vervolgens automatisch een e-mail met een gepersonaliseerde uploadlink om de benodigde bestanden te versturen.

Stel dat je metselaar extra foto's van de buitengevel nodig heeft om de schade beter te kunnen inschatten. Dankzij de automatisering ontvangt je klant binnen enkele seconden de juiste uploadlink en kan hij de foto's via drag & drop toevoegen. De bestanden worden automatisch opgeslagen in de projectmap en zijn dankzij cloudkoppeling overal toegankelijk voor alle betrokkenen. Dat bespaart niet alleen tijd, maar zorgt ook voor meer structuur en overzicht.

Gebruik onze automatiseringsmodule en ontvang klantbestanden snel en eenvoudig.

Werkgebied: Klantbeoordeling

Na een succesvol afgerond project kun je met HERO Automation je klanten direct om feedback vragen. Ook hier hoef je geen lange e-mails te typen, want een geautomatiseerd proces stuurt automatisch een beoordelingsformulier naar de klant. Zo ontvang je waardevolle feedback én laat je zien dat je klant belangrijk voor je is.

Zodra je bouwbedrijf bijvoorbeeld een renovatie heeft afgerond, kun je het beoordelingsproces starten. HERO Automation stuurt dan een formulier naar de klant waarin hij een sterrenbeoordeling kan achterlaten, een positieve review wordt automatisch doorgestuurd naar openbare platforms zoals Google of Facebook. Is de feedback minder positief? Dan krijgt de klant de mogelijkheid om rechtstreeks contact met je op te nemen, zodat je samen kunt bespreken wat er beter kan. Dit geautomatiseerde reviewproces wekt vertrouwen en draagt, bij tevreden klanten, bovendien bij aan een sterkere reputatie.

Nieuwsgierig geworden?

Onze automatiseringen op het gebied van projectmanagement zijn geschikt voor elk vakgebied en elk bedrijf. Dankzij de modulaire opbouw stel je eenvoudig een pakket samen dat perfect aansluit op jouw behoeften en je vervelende routinetaken uit handen neemt. Projectmanagement is daarbij slechts één van de mogelijke toepassingsgebieden, ontdek hoe HERO Automation ook je leadgeneratie of je klantenbeheer naar een hoger niveau kan tillen.

Efficiëntere processen en winstgevendere workflows met minimale inspanning, onze automatiseringsmodules maken het mogelijk. Klinkt interessant? Neem direct contact op met ons team en plan eenvoudig een afspraak in! Wij geven je een overzicht van de mogelijkheden en stellen een maatwerkpakket samen voor jouw bedrijf.

Afbeelding: Hero vaksoftware

HERO Automation: Vakmanschap op de automatische piloot!

Probeer gratis